Z art. 6a ustawy Prawo zamówień publicznych ostrożności nigdy za wiele
Podstawowy problem związany z „furtką”, którą otrzymali od ustawodawcy zamawiający w art. 6a, dotyczy dopuszczalności „uchylenia się” od stosowania pełnego reżimu wynikającego z ustawy Pzp w przypadku zamówień udzielanych w częściach.
Przetarg bez dokumentów od wykonawców, czyli rewolucyjne zmiany w zamówieniach
Termin wyznaczony państwom członkowskim na implementację nowych dyrektyw o zamówieniach publicznych upływa 18 kwietnia 2016 r. W Polsce prace legislacyjne toczą się w błyskawicznym tempie, stąd pojawiła się duża szansa, że wspomniany termin zostanie dotrzymany. W dniu 15 marca 2016 r. Rada Ministrów przyjęła przedłożony przez ministra rozwoju projekt nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Po zawarciu umowy zamawiający nie może dokonywać autokorekty czynności podjętych w toku postępowania
Teza: Bez wyeliminowania z obrotu prawnego zawartej z wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego zamawiający nie ma podstawy prawnej do dokonania nowej czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w tym samym postępowaniu. Takie działanie zamawiającego oznaczałoby w istocie zaciągnięcie nowego zobowiązania umownego. Jedynie prezes Urzędu Zamówień Publicznych w myśl przepisu art. 144a ust. 1 może wystąpić do sądu o unieważnienie.Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 16 listopada 2015 r.; sygn. akt KIO 2381/15